Overslaan naar inhoud

ALGEMENE VOORWAARDEN

Onderhavige bijzondere voorwaarden (“Voorwaarden”) regelen de relatie tussen de Klant (“je”, “jij”) en de Verkoper (“wij”, “ons”). Door de website van de Verkoper te gebruiken, het leggen van geboortelijsten, het bestellen of reserveren van artikelen op de geboortelijst aanvaard je dat deze bijzondere voorwaarden van toepassing zijn.


1. Identiteit van de Verkoper en definities


Verkoper: Griet Van den Herrewegen, noordNEST te B-9050 Ledeberg, Driesstraat 18, BTW-BE-0697.960.035

Lijstlegger: indien je een geboortelijst aanlegt bij noordNEST ben je Lijstlegger.

Schenker: wanneer je één of meer van de door een Lijstlegger geselecteerde artikelen op een geboortelijst betaalt, ben je Schenker.


2. Modaliteiten geboortelijst

Om je geboortelijst aan te leggen, kan je zowel telefonisch als via mail contact nemen om je verder te informeren over de werking van NEST. Lijsten aanleggen kan in de winkel te Langestraat 118, 9050 Ledeberg of via online-meeting.

Normaliter wordt rond 1 maand voor de uitgerekende geboortedatum afgesproken om het eerste deel spullen af te halen. Dit zijn alle items die de Lijstlegger de eerste 3 maand na geboorte nodig heeft. In het geval een artikel, op een geboortelijst, niet beschikbaar zou zijn, wordt de Lijstlegger hiervan op de hoogte gebracht en stelt de Verkoper een alternatief voor. De Lijstlegger beslist zelf of hij dit voorgestelde alternatief accepteert of een ander artikel ter vervanging wenst toe te voegen. Alle items worden overlopen en getoond in de staat waarin ze zich bevinden. Alle gekozen producten worden gefotografeerd en kunnen onmiddellijk worden meegenomen door de Lijstlegger. Na het afhalen van deze producten wordt de geboortelijst bijgewerkt op basis van de effectief geselecteerde items die de Lijstlegger meeneemt. Dit gebeurt binnen de 2 weken na afhaling. De Verkoper verbindt er zich toe dat de lijst up-to-date klaarstaat voor de geboorte. Ontvangen items, betaalde artikelen en geschenkbonnen worden niet terugbetaald. De geboortelijst blijft beschikbaar tot en met 3 maanden na de geboorte. Indien lijstlegger hiervan wenst af te wijken, kan dat op eenvoudig verzoek. De Verkoper behoudt zich het recht dit te weigeren.

Het aanleggen van de geboortelijst gebeurt kosteloos indien de uiteindelijk lijst een minimumwaarde van 1000 euro heeft. Zo niet wordt een administratieve kost van €125 in rekening gebracht. 

Afbeeldingen zijn illustratief bedoeld en kunnen ook elementen bevatten die niet bij de prijs inbegrepen zijn of afwijken van het artikel. 

De Verkoper behoudt zich het recht voor om bij vaststellingen van fraude, misbruik of elk ander oneigenlijk gebruik van de geboortelijst of in geval de goede werking van de dienst dit vereist, zonder voorafgaande kennisgeving, artikelen van een geboortelijst te verwijderen, dan wel geboortelijsten te annuleren of af te sluiten.


3. Prijzen

Er wordt steeds rekening gehouden met het vooropgestelde budget van de Lijstlegger. Bij het aanleggen en voorstellen van de lijst wordt een indicatie van de itemprijzen gecommuniceerd. Hiervoor wordt een raming gemaakt die onder geen enkel beding bindend kan zijn. De uiteindelijke kostprijs van elk product wordt bepaald op basis van de uiteindelijk gekozen stuks. Op dat moment geldende kortingen of promoties worden niet in rekening gebracht voor de prijs van een artikel.


4. Betaling

De betaling van de waarborg gebeurt via een overschrijving op het rekeningnummer van NEST BE11 0689 0973 6048.

Het aankopen van artikelen van een geboortelijst door een Schenker kan mobiel in de winkel of online via overschrijving, PayPal, mobiel of bancontact.

Artikelen die op verzoek van de Schenker worden klaargelegd dienen op voorhand bij bestelling of ter plaatste bij afhaling betaald te worden door de Schenker. Deze artikelen blijven 3 weken beschikbaar. De schenker kan eveneens een artikel laten opsturen, gelieve hiervoor contact te nemen.


5. Levering

Leveringen gebeuren alleen op Belgisch grondgebied.

De meeste producten worden door de Lijstlegger zelf afgehaald. Indien gewenst kunnen bepaalde producten in de winkel aanwezig blijven om Schenkers de mogelijkheid te geven deze zelf af te halen. 

Artikelen die alleen in aanmerking komen voor thuislevering worden op de voorziene datum geleverd op het opgegeven adres tot aan de straatdeur. Voor een levering aan huis wordt de Lijstlegger een bijkomende kost van 28 euro aangerekend + een kilometervergoeding van € 0,4269/km te rekenen vanaf een straal van 5km rond Langestraat 118 - 9050 Ledeberg. De Lijstlegger staat zelf in voor elke verdere (ver)plaatsing, aansluiting en montage. De aansprakelijkheid in geval van verlies of beschadiging gaat over op de Lijstlegger op het moment van levering. Ingeval een tweede aanbieding nodig zou zijn omwille van de Lijstlegger, dan kan de Verkoper de hiervoor bijkomende leveringskosten aanrekenen.


6. Geen herroepingsrecht

De Klant beschikt niet over het recht om van de aankoop af te zien. Bij verbreking van de overeenkomst (de aangelegde lijst) door de Lijstlegger, is deze laatste een forfaitaire vergoeding verschuldigd van 30% van de geschatte lijstwaarde en dit zonder dat de Verkoper zijn werkelijke schade dient te bewijzen. Indien er reeds producten zijn afgenomen behoudt de Verkoper het recht op een vergoeding voor gedane uitgaven, het recht op vergoeding voor verrichte arbeid én het recht op de winst die Verkoper had kunnen maken.


7. Toepassing algemene voorwaarden

De algemene voorwaarden zijn integraal van toepassing.

Bij het leggen van een geboortelijst bij NEST verklaar je je akkoord met de algemene voorwaarden.

  1. De opdrachtgever doet uitdrukkelijk afstand van zijn eigen standaardvoorwaarden, ook indien deze zijn opgesteld na deze algemene voorwaarden. Om geldig te zijn, moet elke afwijking vooraf uitdrukkelijk schriftelijk worden overeengekomen.
  2.  Onze facturen zijn betaalbaar binnen 21 werkdagen, tenzij een andere betalingstermijn op de factuur of de bestelling is aangegeven. In het geval van niet-betaling op de vervaldatum, behoudt Mijn Bedrijf zich het recht voor om een vast rentepercentage van 10% van het nog verschuldigde bedrag te vragen. Mijn Bedrijf is bevoegd om elke dienstverlening zonder voorafgaande waarschuwing op te schorten in het geval van late betaling.
  3.  
  4. Als een betaling meer dan zestig (60) dagen na de vervaldatum nog openstaat, behoudt Mijn Bedrijf zich het recht voor om de diensten van een incassobureau in te schakelen. Alle juridische kosten zijn voor rekening van de klant.
  5. Bepaalde landen passen een bronbelasting toe op het bedrag van facturen, in overeenstemming met hun interne wetgeving. Elke bronbelasting zal door de klant aan de belastingautoriteiten worden betaald. Onder geen enkele omstandigheid kan Mijn Bedrijf betrokken raken bij kosten die verband houden met de wetgeving van een land. Het bedrag van de factuur is daarom volledig verschuldigd aan Mijn Bedrijf en omvat geen kosten die verband houden met de wetgeving van het land waarin de klant zich bevindt.
  6. Mijn Bedrijf verbindt zich ertoe zijn best te doen om prestatiegerichte diensten tijdig te leveren in overeenstemming met de afgesproken termijnen. Echter, geen van zijn verplichtingen kan worden beschouwd als een verplichting om resultaten te behalen. Mijn Bedrijf kan onder geen enkele omstandigheid door de klant worden verplicht om als derde partij op te treden in het kader van een schadeclaim die door een eindconsument tegen de klant is ingediend.
  7. Om ontvankelijk te zijn, moet Mijn Bedrijf binnen 8 dagen na de levering van de goederen of de levering van de diensten schriftelijk op de hoogte worden gesteld van enige claim, per aangetekende post naar het geregistreerde kantoor.
  8. Al onze contractuele relaties worden uitsluitend beheerst door het recht van de Verenigde Staten.