A SUSTAINABLE START OF
THEIR STORY
We geven jullie graag een summier idee hoe het aanleggen van zo'n tweedehands geboortelijst werkt, maar gezien we net zoveel belang hechten aan een gepersonaliseerde aanpak voor elke lijst, is dit erg afhankelijk van jullie eigen wensen en eisen.
Week 0-20: Info / aanvraag geboortelijst
Zwanger? Proficiat! Maar ook erg spannend... Er komt ineens zoveel op je af. Logisch ook, want dit is allicht dé meest ingrijpende gebeurtenis van je leven. En daar gaan we niet licht over. Daarom zien we elke lijst als een stukje 'maatwerk'. Net daarom is het belangrijk je aanvraag vroeg genoeg te doen. Hoe meer tijd wij hebben om je lijst samen te stellen, hoe preciezer we dit kunnen doen.
Vaak word je in deze periode overstelpt door goedbedoelde, maar soms tegenstrijdige tips en adviezen. Als toekomstige ouders zie soms door de bomen het bos niet meer. Het aanbod babyspullen is ook zo overweldigend groot! Wat heb je écht nodig en wat zijn eerder leuke hebbedingen? We helpen je graag op weg in onze infosessies:
Tijdens een online meeting krijg je alle uitleg over wat wij precies aanbieden, hoe we te werk gaan en kan je al je vragen kwijt. We doen dit in groep, dat is gezellig en vaak heel leerrijk want jullie zitten in hetzelfde schuitje, met vaak dezelfde vragen en twijfels. We nemen uitgebreid de tijd jullie doorheen het eindeloze aanbod babyspullen te praten. Die heb je lang niet allemaal nodig. Vanuit onze missie om duurzame lijsten te creëren, is het allerminst onze bedoeling zoveel mogelijk spullen aan te smeren. We bieden overzicht in alles wat je mogelijks nodig hebt, terug naar de essentie, zonder je te laten verdrinken in overaanbod. Verder lichten we jullie ook graag in over de voor- en nadelen van tweedehands. Welke spullen koop je beter nieuw en welke items vragen een bijzondere controle vooraleer je ze kan hergebruiken? Zo voorkom je de meest voorkomende miskopen, kan je gericht op zoek en spaar je sowieso handenvol (weggesmeten) geld en tijd uit. Voor deze unieke begeleiding wordt een aanbetaling gevraagd van €125,-. Na de infosessie bezit je alle nodige kennis om zelf aan de slag te gaan. Het blijft echter een stevige klus om alles zelf te verzamelen, op te knappen/poetsen, in een schenkbare lijst te gieten, ... . Ontbreekt je de tijd, zin of energie om hier op eigen houtje aan te beginnen? Wens je persoonlijke begeleiding doorheen het hele traject? Dat helpen wij met veel plezier verder. Bovendien vervalt de kost van deze consult vervalt wanneer je een lijst t.w.v. min. €1000,- aanlegt. De aanbetaling geldt dan enkel als waarborg en bewijs van jullie keuze voor NEST maar wordt integraal terugbetaald bij de afrekening van je geboortelijst. In deze kost zit tevens het aanmaken van je persoonlijk account op een betalend lijstenplatform, dekking van alle kosten voor online betalingen en verzekering.
Toch nog twijfels/vragen over onze werking, aarzel niet om contact op te nemen of spring eens binnen in de winkel!
Week 20-24: Aanleggen geboortelijst
Overtuigd van ons concept? Fijn!
Als alles duidelijk is, jullie zich helemaal in het concept kunnen vinden en besluiten voor een NESTgeboortelijst te kiezen, kunnen jullie hier een vervolgafspraak inplannen om je lijst ook effectief aan te leggen. We trekken dan graag de tijd uit om rustig met jullie aan tafel te gaan. Tijdens dit verkennend gesprek wordt gepolst naar jullie visie. De stijl, de eisen, de noden, de vragen,... alles moet voor beide partijen duidelijk zijn. Bij een tweede, derde, ... kindje weten ouders vaak al wat voor hen werkt en belangrijk is. Maar elke baby is anders en misschien moet grote broer/zus wel afstand doen van zijn/haar bedje? Ook hierin helpen wij graag.
Kortom, tijdens dit gesprek trachten we een zo goed mogelijk beeld te vormen van jullie levensstijl zodat we heel gerichte voorstellen kunnen doen en de juiste keuzes maken passend voor jullie unieke situatie. We demonstreren enkele items en delen onze eerlijke mening over producten zonder commercieel gewin. Daarnaast wordt jullie krijgen een eigen mand in de winkel toegewezen waarin je gedemonstreerde spullen die bevallen meteen kan reserveren (want -gezien tweedehands is- elk item uniek, dus eenmaal verkocht=weg uit het aanbod). En altijd welkom om later nog 'ns met je moeder, toekomstige peter, vriendin, ... te komen snuisteren, extra spulletjes uit te kiezen en opzij te houden.
Week 20-36: Uitwerking geboortelijst
Onze zoektocht naar de perfecte spullen start. Uiteraard houden we jullie op de hoogte van de vorderingen (in de mate dat jullie zelf betrokken wensen te zijn) en wordt bij twijfel steeds gecommuniceerd. Ook bestaat de mogelijkheid de lijst aan te vullen met op maat gemaakte stuks (een bijzonder bedje, originele speelboog, attributen voor de presentatie van doopsuiker, ...). Indien gewenst kunnen wij ook helpen bij de totaalinrichting van de baby/kinderkamer. Als gediplomeerd interieurarchitect geef ik graag advies om je huis 'babyproof' te maken en een unieke omgeving te creëren voor je kleintje.
Naast de nodige materiële zaken, bieden wij ook de mogelijkheid diensten aan je geboortelijst toe te voegen. Hiervoor werken we zowel met lokale, gepassioneerde start-ups die we zo een duwtje in de rug geven, als gevestigde waarden samen. We bieden zo de kans op een voordelige manier kennis te maken met de brede waaier aan geboorte-gerelateerde dienstverlening. Een aanbod dat de kersverse mama's en papa's tijdens de eerste weken kan ondersteunen of verwennen. Zo kunnen vrienden en familie jullie bijvoorbeeld heerlijke gezonde kraamkost schenken, een draagconsult (welk type draagzak/doek is jullie op het lijf geschreven?), een ontspannende (baby)massage en zelfs geboortefotografie. Of wat dacht je van enkele work-out sessies samen met je kleintje?
Week 36: Afhalen geboortelijst
Spannend!! Eindelijk krijg je het gehele plaatje te zien en plots wordt alles wel heel 'echt'! Eén van de grootste voordelen aan ons concept is dat je als ouder 1 maand op voorhand al je spullen reeds mag afhalen. Zo heb je voldoende tijd thuis alles op het gemak te installeren en uit te zoeken. Alle voor jullie geselecteerde items worden mooi uitgestald gepresenteerd. We overlopen samen nog eens alle producten en geven waar nodig extra uitleg zodat jullie er helemaal klaar voor zijn! Gezien je vele zaken vanaf dag 1 nodig hebt, kan je moeilijk wachten tot ze zullen geschonken worden vooraleer je ze in de winkel mag afhalen... . Ons systeem bespaart je een hoop stress en kopzorgen. Dit impliceert wel dat op de spullen die jullie reeds meenemen een aankoopverplichting geldt. Maar gezien dit om de zaken gaat die je sowieso nodig heb, kan dat moeilijk een bezwaar zijn. Het is dus mogelijk dat familie/vrienden/... jullie items schenken die je reeds in gebruik hebt. Nog zo fijn als ze op bezoek komen en meteen kunnen vernemen hoe handig dat babydekentje, dat ze jou schonken, blijkt :-)
Week 37-42: Geboorte
Zo gauw jullie het seintje geven dat de baby geboren is, gaat de lijst online. Op voorhand krijg je als ouder een login om de gehele lijst na te kijken, op te volgen, fotootjes of tekst toe te voegen, ... . Via een beveiligde login komt jullie entourage op jullie persoonlijke pagina. Naast een leuk cadeautje uitkiezen, kunnen schenkers ook het geboortekaartje zien, een gastenboek tekenen, de eerste fotootjes bekijken en basisinfo over het baby'tje lezen. Ouders bepalen zelf wat en hoeveel wordt gedeeld. Elke lijst wordt voor elke ouder apart gecreëerd. We werken hiervoor met een zeer transparant platform dat op een veilige en overzichtelijke manier hanteerbaar is voor alle partijen. Met hetzelfde comfort dat je bij standaard babywinkels vindt.
Merk je dat de uitleg die je kreeg bij die draagzak ondertussen toch wat ver zit? Geen probleem, geef ons een seintje, we blijven voor je klaarstaan!
Week +8: Afsluiting geboortelijst
Gemiddeld genomen wordt na 2 à 3 maand de online geboortelijst afgesloten. Meestal zijn alle items dan verkocht. We spreken een tweede pick-up moment af waarop jullie alle resterende artikelen kunnen meenemen (bv. eetsetjes, fietsstoeltje, ... zaken die je pas na enkele maanden begint te gebruiken). Jullie krijgen een print-out mee met alle gegevens van de geboortelijst, afschrift van het gastenboek en overzicht van de schenkers. Indien een verplicht af te nemen artikel toch niet geschonken werd, wordt dit van het betaalde voorschot verrekend. Het resterend bedrag wordt teruggestort.
Met deze keuze heb je je kleintje meteen een duurzame start laten nemen. Als we daarin kunnen verbeteren horen we dat graag! Na afloop zijn we dan ook razend benieuwd naar jullie bevindingen. Een eerlijke en open communicatie is voor ons een absolute prioriteit. Tevreden klanten evenzeer!
+100 ouders
kozen reeds voor onze duurzame geboortelijsten
Laat je eerlijk adviseren en begeleiden tijdens de wildste rit van jullie leven!