Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik mij uren en uren verdiept in het eindeloze gamma babyproducten. Ik ben geen impuls aankoper, als ik iets aanschaf dan is dat omdat ik mij voldoende heb geïnformeerd en 100% zeker weet dat dat het artikel is dat ik nodig heb. Nooit eerder had ik dat gevoel zo sterk als bij het selecteren van de spullen voor ons eerste kindje.
Het leggen van onze geboortelijst was iets waar ik enorm naar uitkeek, maar bleek eerder hel dan hemel. Het aanbod is zo gigantisch en op 1 uur tijd werden we aan een razend tempo doorheen de winkel gepraat. Toen we eindelijk met barstende koppijn buitenkwamen wisten we nog amper wat we gekozen hadden. Maar daarvoor was er de ondertekende bestelbon (met onmiddellijk te betalen voorschot) om ons te herinneren. Over wijzigingen nadien werd moeilijk gedaan. Dit stond zo ver van hoe ik het zorgvuldig kiezen van de perfecte spulletjes had voorgesteld...
Ook merkte ik dat ons artikelen waren aangesmeerd die eigenlijk helemaal ons ding niet waren, we niet nodig hadden of gewoon rommel bleken. Misschien hadden we pech met de verkoopster die ons te woord stond, of was het niet verstandig om voor een grote keten te kiezen die er meer voordeel bij heeft dat je ondanks je voorkeur toch merk A dan merk B kiest, want het kan ongetwijfeld beter!
Wanneer later ook bleek hoe weinig genot je van sommige spullen hebt omdat babies -alle clichés bevestigd- zo snel groeien, viel de gigantische aankoopprijs van de vele spullen voor mij amper te verantwoorden.
Bij mijn tweede zwangerschap pakte ik het anders aan. Ik zocht en kocht een hoop gerief tweedehands. We besloten uiteindelijk nog een beperkt lijstje te leggen om mensen toch de optie te geven een cadeautje te kiezen als ze dat fijner vonden dan een overschrijving. Helaas opnieuw een frustrerende ervaring. Natuurlijk was het aantrekkelijker om voor die schattige speeltjes te kiezen dan een set hoeslakens. Maar dat tweede hadden we wel vanaf dag 1 nodig en zo zijn we noodgedwongen onze eigen lijst beginnen leegkopen omdat de winkel ze ons de artikelen anders niet wou/kon meegeven... Op die manier hebben we een groot deel van onze uitzet dus zelf aangeschaft.
Uiteindelijk kwam dat uiteraard op hetzelfde neer, en ik had erg genoten van het selecteren en opknappen van leuke, originele tweedehandsspulletjes. Maar voor wie
Share the amazing things customers are saying about your business. Double click, or click Edit Text to make it yours.
Griet, 30
interieurarchitect,
meisjesmama.
"Vanuit mijn opleiding als interieurarchitecte kan ik vaak sneller dan de klant zelf inschatten wat ze nodig hebben. Tijdens een kort gesprek doorgronden wat de werkelijke eisen en noden zijn is, dat is mijn ding. Neem daarbij een getraind oog voor kwaliteit en detaillering, een achtergrond in meubelontwerp en ik ben je perfecte 2dehands speurneus!"